|
Post by jens on Sept 20, 2006 12:37:22 GMT 1
beste, ik heb een meisje leren kennen die echt leeft met borderline. Nu ik jullie site bezocht heb, is het mij zeer duidelijk geworden dat ze het zichzelf allemaal aandoet, ze beseft het ook, is ermee bezig om een oplossing te zoeken, maar de ene moment is ze ervan overtuigd da ze hulp nodig heeft, maar wanneer het goed gaat, gaat het goed en denkt ze er nimeer aan. Op dit ogenblik kan ze nergens terecht, alleen in een psychiatrische instelling om een diagnose te maken, maar dat schrik ze af, stel da ze mij daar houden en zot verklaren, daar is ze nu mee bezig. Ik heb al veel verhalen gehoord en twijfel nu of die allemaal wel waar zijn, ik heb stemmingswisselingen bij haar gezien zoals jullie die hebben beschreven. Ik heb zeker gevoelens voor haar al vanbij het begin 6 maand geleden, nu ik meer weet over haar zijn die gevoelens er nog, maar vraag mij nu af of ik gemanipuleerd word? het is niet dat ik al mijn tijd in haar steek, zeker ni, maar met da te lezen hier op de site begint ge erover na te denken. Weet iemand of dit probleem, borderline, verholpen kan worden of is dit iets voor de rest van uw leven? vriendelijke groeten
|
|
|
Post by tweeling86 on Jan 5, 2007 22:04:15 GMT 1
hoi, zelf heb ik een zus met borderline, vandaar dat ik er het een en ander vanaf weet. Allereerst wil ik je zeggen dat het manipuleren nooit opzettelijk gebeurt!! het zijn onbewuste processen, welke wel bewust gemaakt kunnen worden. Borderline is iets wat je, je hele leven bij je houdt! als omstanders moet je daar mee leren omgaan. De beste manier is om ze op hun verantwoordelijkheden te wijzen en nooit in hun gedrag mee te gaan! wanneer je dat wel doet, bestaat de kans dat ze je er later mee terug pakt. de borderliner moet weten waar de grens ligt en deze behoor jij te bewaken omdat ze dit zelf niet kunnen. Voor iemand met borderline bestaat wel dat ze leren omgaan met hun probleem. Dit is wat ik met mijn zus ook zie, ze leert er steeds beter mee om te gaan. Realiseer je wel, dat een borderliner ook sterk is in het afstoten en aantrekken. Wanneer jij denkt ze door te hebben of eindelijk de toenadering gevonden te hbben kan ze jou zo weer dumpen. wanneer ze jou gedumpt heeft bestaat de kans dat ze je weer heel overdreven uitgedrukt kan gaan 'claimen'. dan ben je weer goed genoeg. de keus is aan jou, ben jij in staat om hier mee om te kunnen gaan zonder dat het TEN KOSTE van jezelf gaat. want realiseer je wel, het is niet de gemakkelijkste persoonlijkheid! Wanneer jij in staat bent om goed op jezelf te passen je duidelijk grenzen kunt stellen en je met haar over haar probleem kunt praten waarom zou je dan geen relatie met haar aangaan??
ik hoop dat je hier wat aan hebt!
groetjes tweeling 86
|
|
nak
Nieuw Lid
|
Post by nak on Mar 29, 2007 22:36:37 GMT 1
Hallo Jens, Wat tweeling86 vertelt kan ik grotendeels beamen. Wel denk ik dat je je niet sowieso moet laten afschrikken. Ook is het steeds beter om over alles te praten met je vriendin ipv alles enkel voor jezelf te overpeinzen. Het blijft een cliché, maar communicatie en duidelijkheid is zeer belangrijk, niet enkel in een "normale" relatie. Ikzelf ben ook borderliner. Ik heb verschillende relaties achter de rug en ik stootte iedereen weer af na korte tijd. Achteraf bekeken lag dat aan het feit dat we op andere golflengten zaten en dat de anderen zich daar ofwel té hard naar probeerden te schikken, ofwel er resoluut tegeningingen. Momenteel zit ik echter in een zéér goede relatie, al ruim drie jaar. Ik kan enkel zeggen dat wederzijds begrip, véél communicatie en respect en enorme openheid daar grote peilers voor zijn. Ik wens je alvast veel succes, veel moed en veel goede gesprekken NaK.
|
|
|
Post by willy on Apr 3, 2007 15:57:29 GMT 1
Je geeft ons moed NAK, ons dochter van 25 start een therapie voor meerdere maanden, hopende dat ze zich zoals jij zal voelen en een vaste relatie zal kunnen opbouwen. Profieciat NAK en veel moed liefde doet wonderen!! Willy
|
|
|
Post by marie on Jan 30, 2008 15:57:18 GMT 1
hoi, Ik ben 25jaar en zit in een fase waar ik mezelf wil analyseren en ben bij borderline uitgekomen.. Maar is het dat wel, het kunnen ook 1001 andere dingen zijn, toch? of niet? Ik begin stilaan gek te worden denk ik.. Ik zit totaal vast met mn gedachten, stoot iedereen van mijn af. Mijn vriend en ik zijn nu 6md samen en zonder dat ik het wil stoot ik hem af.. hij boeit me niet meer.. Hij is de perfectheid zelve, bij wijze van spreken. Ik ben thuis nu, heb een zoontje van 1jaar, weet niet wat ik wil of hoe ik verder wil.. Ik voldoe aan al de criteria, gelukkig niet zelfverminking..toch de laatste jaren niet meer.. Moet ik nu panikeren? Ik wil dit ook niet echt voorleggen aan mijn moeder, want dan komt dat zielig over vindt ik.. en zielig overkomen probeer ik meestal niet te doen.(wat me bij deze dus effe niet lukt) Gelukkig heb ik wel humor, mijn eigen vlucht om met mezelf om te gaan denk ik.. Vrienden heb ik niet, wat me eigenlijk niet stoort, dan word je niet zo veel teleurgesteld. Een gestructureerd leven heb ik al zeker niet, behalve met mijn zoontje dan.Maar kheb er wel moeite mee om zo te leven. Iemand een beetje raad? alvast bedankt groetjes m.
|
|
|
Post by jane on Feb 6, 2008 10:26:14 GMT 1
Hallo Jens, Wat tweeling86 vertelt kan ik grotendeels beamen. Wel denk ik dat je je niet sowieso moet laten afschrikken. Ook is het steeds beter om over alles te praten met je vriendin ipv alles enkel voor jezelf te overpeinzen. Het blijft een cliché, maar communicatie en duidelijkheid is zeer belangrijk, niet enkel in een "normale" relatie. Ikzelf ben ook borderliner. Ik heb verschillende relaties achter de rug en ik stootte iedereen weer af na korte tijd. Achteraf bekeken lag dat aan het feit dat we op andere golflengten zaten en dat de anderen zich daar ofwel té hard naar probeerden te schikken, ofwel er resoluut tegeningingen. Momenteel zit ik echter in een zéér goede relatie, al ruim drie jaar. Ik kan enkel zeggen dat wederzijds begrip, véél communicatie en respect en enorme openheid daar grote peilers voor zijn. Ik wens je alvast veel succes, veel moed en veel goede gesprekken NaK. ik zou ook graag een verhaal doen aangaande borderline ik ken iemand die borderline heeft en meerder symtomen bevat van borderline, gedragspieken, zwart/wit, onzekerheden, het niet vertrouwen, slaaploosheid, en manipulatie,..... een bloedverwante moet ermee leven, en ze zou graag willen weten hoe ze hier moet mee omgaan, ik schrijf dit nu omdat haar handen gebonden zijn, ik hoop via informatie van verschillende zijden, haar te kunnen helpen, ik weet dat ze teneinde raad is en dat haar batterij volledig leeg zijn, daarom roep ik hier om help heb jij ervaring dat je mij kan mededelen graag aub gr jane
|
|
|
Post by jane on Feb 6, 2008 10:27:18 GMT 1
Hallo Jens, Wat tweeling86 vertelt kan ik grotendeels beamen. Wel denk ik dat je je niet sowieso moet laten afschrikken. Ook is het steeds beter om over alles te praten met je vriendin ipv alles enkel voor jezelf te overpeinzen. Het blijft een cliché, maar communicatie en duidelijkheid is zeer belangrijk, niet enkel in een "normale" relatie. Ikzelf ben ook borderliner. Ik heb verschillende relaties achter de rug en ik stootte iedereen weer af na korte tijd. Achteraf bekeken lag dat aan het feit dat we op andere golflengten zaten en dat de anderen zich daar ofwel té hard naar probeerden te schikken, ofwel er resoluut tegeningingen. Momenteel zit ik echter in een zéér goede relatie, al ruim drie jaar. Ik kan enkel zeggen dat wederzijds begrip, véél communicatie en respect en enorme openheid daar grote peilers voor zijn. Ik wens je alvast veel succes, veel moed en veel goede gesprekken NaK. ik zou ook graag een verhaal doen aangaande borderline ik ken iemand die borderline heeft en meerder symtomen bevat van borderline, gedragspieken, zwart/wit, onzekerheden, het niet vertrouwen, slaaploosheid, en manipulatie,..... een bloedverwante moet ermee leven, en ze zou graag willen weten hoe ze hier moet mee omgaan, ik schrijf dit nu omdat haar handen gebonden zijn, ik hoop via informatie van verschillende zijden, haar te kunnen helpen, ik weet dat ze teneinde raad is en dat haar batterij volledig leeg zijn, daarom roep ik hier om help heb jij ervaring dat je mij kan mededelen graag aub gr jane sexyjane38@hotmail.com
|
|
|
Post by josse gillisjans on Apr 15, 2008 11:28:55 GMT 1
beste
als je een goede relatie hebt met je moeder zou ik er zeker over praten; anders doe je dat beter met mensen die je 100% kan vertrouwen en super discreet zijn de vraag is natuurlijk hoe je dat aanbrengt borderline is nog weinig gekend en de symptomen niet in een woord vatten mensen met problemen zoals jij zijn uiteraard ook bang een stempel op hun rug gekleefd te krijgen voorlopig overleef je het op je eentje, maar op langere termijn zou ik toch op ook op zoek gaan naar professionele hulp via je huisarts, vooral omdat je een kindje hebt dat nu in een cruciale faze komt wees moedig josse
|
|
|
Post by brigitta on Sept 27, 2008 17:53:21 GMT 1
???hallo marie,ik ben brigitta en je verhaal komt zo overeen met mijn leven.heb ook borderline en ben alles kotsbeu.en mijn vriend mag van mijn part naar de maan vliegen.ergens geef ik hem de schuld van mijn lijden.ik weet niet of ik nog van hem hou en eigenlijk heb ik niemand echt nodig want ze doen me toch maar pijn en ik maak het voor hen ook moeilijk.ik heb ook een kindje van 3jaar en zij houd me nog een beetje recht,maar het is ook moeilijk hoor maar ik hou toch zoveel van haar.voor haar leef ik nog anders...marie ik wil jou toch ook veel sterkte toewensen want ik weet hoe je je voelt
|
|
|
Post by Greg on Nov 15, 2008 12:48:49 GMT 1
ik heb zelf ook vriendin die het heeft volgens mij. ik zelf wist het niet maar andere mensen hebben me aangeraden voor eens op te zoeken wat het is. heb nu al vele situaties van anderen gelezen en herken mijn situatie en die van haar er volledig in. ander probleem is dat zij wipplach syndroomheeft en ze het daar volledig op steekt en dat ze vroeger dat ROT karakter niet had en het vervolgens alles kapot heeft gedaan.maar er zijn gebeurtenisen van vroeger die ze me heeft vertelt en die komen dan weer voor bij dit soort patienten. probleem zit dat ze alles verziekt heeft in mijn sociale band en de mensen beginnen te denken dat ik het zelf dan nog graag mee maak dit ganse probleem wat niet zo is. daar zit juist dat probleem dat ik haar graag zie en moest dit niet geval zijn ze al lang had buiten gewipt. echte klote gebeuren en weet niet wat te doen.
|
|
|
Post by Greg on Nov 15, 2008 12:49:35 GMT 1
ik heb zelf ook vriendin die het heeft volgens mij. ik zelf wist het niet maar andere mensen hebben me aangeraden voor eens op te zoeken wat het is. heb nu al vele situaties van anderen gelezen en herken mijn situatie en die van haar er volledig in. ander probleem is dat zij wipplach syndroomheeft en ze het daar volledig op steekt en dat ze vroeger dat ROT karakter niet had en het vervolgens alles kapot heeft gedaan.maar er zijn gebeurtenisen van vroeger die ze me heeft vertelt en die komen dan weer voor bij dit soort patienten. probleem zit dat ze alles verziekt heeft in mijn sociale band en de mensen beginnen te denken dat ik het zelf dan nog graag mee maak dit ganse probleem wat niet zo is. daar zit juist dat probleem dat ik haar graag zie en moest dit niet geval zijn ze al lang had buiten gewipt. echte klote gebeuren en weet niet wat te doen.
|
|
Borderline Coaching
Guest
|
Post by Borderline Coaching on Jan 23, 2009 23:45:48 GMT 1
|
|
Borderline lotgenoten
Guest
|
Post by Borderline lotgenoten on Jan 23, 2009 23:46:41 GMT 1
|
|
Hulp bij Borderline
Guest
|
Post by Hulp bij Borderline on Jan 23, 2009 23:48:38 GMT 1
www.borderline-coaching.nlPersoonlijke begeleiding bij Borderline. Begeleiders zijn zelf ervaringsdeskundigen mbt Borderline en/of ADHD
|
|
|
Post by katja on Feb 18, 2010 16:45:14 GMT 1
ik ben een meisje van 16 en ik heb een moeder met bordeline ik geef aan haar toch duidelijk mijn grenzen aan en wat ik wel en wat ik niet wil maar toch weet ik niet of dat goed is wat ik doe. ze zegt vaak tegen me dat ik niet van haar houd en dat dat een gevoel is die ik aan haar geef. maar bij jullie op de sites lees ik dat je je grenzen wel moet aan geven. wat moet ik nu doen dan? ik heb zelf echt een kut jeugd achter de rug en probeer mezelf goed op de been te houden maar af en toe zijn die moeilijke tijden met de bordeline erbij niet gemakkelijk. ik hoop dat iemand nog tips heeft voor mij. alvast bedankt veel sterkte iedereen xxxx katja
|
|