|
Post by Wat Nu? on Aug 1, 2005 8:26:56 GMT 1
Opmerkelijke uitspraak van dhr. Buijs van de werkgroep fictieve herinneringen. ( www.werkgroepwfh.nl) Een werkgroep door en voor ouders die ten onrechte worden beschuldigd door hun meerjarig kind van incest en/of satanisch misbruik, deze beschuldigingen krijgen veel adoptie-ouders ook. 90% van de beschuldigingen worden geuit nadat de betrokkene op een of andere manier in aanraking is geweest met een therapeut. Een indrukwekkend verhaal, zeer dapper om dit zo te kunnen vertellen. Wat me raakte dat de betrokken ouders ooit te horen kregen via een therapeut dat "de waarheid er niet toe doet maar dat het om de pijn gaat die het kind voelt". Het betrokken kind is echter meestal rond de 30 jaar!
|
|
clairdeterre123hotmail
Guest
|
Post by clairdeterre123hotmail on Aug 20, 2005 10:37:17 GMT 1
Mijn dochter heeft het ook gedaan. De gevolgen zijn enorm moeilijk voor de ouders. Voor het kind is het ook verschrikkelijk erg om zijn persoonlijkheid daarop te bouwen even zo erg als ze misbruikt was. claire
|
|
|
Post by ingrid on Aug 16, 2006 8:58:28 GMT 1
:'(mijn zus deed het ook.mijn vader en broer werden beschuldigd van incest!zij lijdt al jaren aan hechtingsstoornis-borderline.
|
|
|
Post by roos on Dec 17, 2006 13:39:22 GMT 1
hey, ik denk dat we hier toch voorzichtig moeten zijn om zomaar als iemand aan zgn 'borderline' ljidt altijd zijn woorden niet te geloven. Op deze manier zal de persoon nog 'pathologischer' gedrag vertonen. Natuurlijk is seksueel misbruik een grote beschudiging. Mij lijkt het dan interessant om na te gaan waarom die persoon dit dan beweert... MAar herinner u de zaak met de ooh zo bekende gerechtspsychiater Martin, hij probeerde ook door te zeggen dat de personen die 'verkracht' waren aan borderline leden. MAar uiteindelijk bleken hun verhalen wel allemaal te kloppen. Dit bericht om ook wat te nuanceren...
|
|