ilse
Nieuw Lid
|
Post by ilse on Mar 6, 2007 12:36:41 GMT 1
Hoe kan je aan een hechtingsgestoorde puber (mijn adoptiedochter van bijna 15 jaar) diplomatisch duidelijk maken dat zij eigenlijk een hechtingsstoornis heeft. Ik ben me hier zelf slechts enkele weken van bewust en ik weet niet hoe ik haar dit kan duidelijk maken zonder dat ik haar het gevoel geef dat ik haar ergens van beschuldig. Ikzelf kan haar reacties en gedrag nu beter kaderen, maar misschien is het voor onze relatie beter dat ook zij op de hoogte is dat er echt wel iets scheelt.
|
|
|
Post by Wat Nu? on Mar 19, 2007 15:02:44 GMT 1
Je kunt haar een paar boeken laten lezen. Dan ben niet jij die het zegt dat ze hechtingsstoornis heeft. Uit ervaring weten we dat ze zichzelf vaak HERKENNEN in een boek zonder dat ze dit moeten toegeven....
|
|
ilse
Nieuw Lid
|
Post by ilse on Mar 21, 2007 15:04:20 GMT 1
Een goed idee om boeken te laten lezen, maar dewelke bijvoorbeeld? Ik heb zelf al "Het lege nest" van Christa Veranneman gelezen en ga nu in "Bodemloos" van Geertje Van Egmond beginnen, maar dit zijn boeken geschreven VAN ouders VOOR ouders, en niet echt op de kinderen zelf gericht. Als iemand een goed boek kent over deze problematiek, geschreven voor kinderen, hoor ik het graag. Bedankt, Ilse.
|
|
|
Post by Wat Nu? on Mar 22, 2007 9:22:40 GMT 1
"Bodemloos Bestaan" van Geertje van Egmond kan zeer goed gelezen worden door een puber. Geen enkel probleem! Ook aan te bevelen is Geadopteerd: Een leven lang op zoek naar jezelf van Brodzinsky Uitg. Ambo
|
|
|
Post by sita1976 on Oct 28, 2007 7:04:24 GMT 1
"Bodemloos Bestaan" van Geertje van Egmond kan zeer goed gelezen worden door een puber. Geen enkel probleem! Ook aan te bevelen is Geadopteerd: Een leven lang op zoek naar jezelf van Brodzinsky Uitg. Ambo :-[Een leve lang ben ik aan het verlangen....aant het verlangen naar een thuis.... Verlang naar een moedere die mijn moeder niet wil zijn. Ben ondertussen wel al 31jr, is er dan nog een mogelijkheid om een "thuis"te crieeren? Ik woon zelfstandig maar zou graag de zondag eens naar een "thuis" kon al was het maar om een tas koffie te drinken. Misschien zijn er nog lotgenoten? [img src="[/img] "]
|
|