|
Post by Kitty on May 6, 2011 8:46:14 GMT 1
Hallo We hebben een 'normaal leven en een normale dochter' (standaard geval dus). Enig probleem: ons dochtertje van 20 maanden heeft altijd (hevig) geweend bij het afzetten in de crèche, vandaag nog steeds... Gaat het over een hechtingsstoornis hier met de verzorgster? Of hoeft er geen hecte band te zijn met de verzorgers? Waarom weent ze altijd bij het afzetten??? Hoe moeten we dit aanpakken? Niets helpt...
|
|
|
Post by Evelien on May 11, 2011 12:52:43 GMT 1
Beste Kitty,
De reden dat je kind huilt, lijkt me juist dat het zich prima aan jou heeft gehecht. Heerlijk genieten van zo'n kind.
Aan de verzorgsters hoeft het zich niet te hechten en waarschijnlijk, als je nog eens nabelt, is het intussen al rustig aan het spelen gegaan.
Mijn (aan mij gehechte) kind huilde ook altijd als ik haar bracht. Ik had haar zo weer mee willen nemen, het ging door merg en been. Vijf minuutjes later was alles weer oké en had ze het prima naar haar zin. Maar mijn (vermoedelijk) niet gehechte kind heeft nooit gehuild bij het afscheid nemen, op geen enkele leeftijd, niet op de crèche, niet de eerste dag op school, niet in het ziekenhuis, afscheid nemen leek haar niets te doen.
hartelijke groet, Evelien
|
|