Post by ingevdkolk1991 on Mar 5, 2015 14:37:49 GMT 1
Beste mevrouw/meneer,
Ik ben voor mijn opleiding Pedagogiek bezig met mijn afstudeeronderzoek. Ik doe onderzoek naar hechting bij uithuisgeplaatste kinderen. Nu ben ik opzoek naar ouders- verzorgers en/of professionals die te maken hebben met onveilige hechting of niet meer bij de biologische ouders verblijven. Ik zou graag een aantal vragen willen stellen om meer te weten te komen rondom dit onderwerp, ook met name om ervaringen in mijn onderzoek mee te kunnen nemen. Mijn dank is groot voor die personen die mij willen en kunnen helpen. Wanneer u mensen kent in uw omgeving, vrienden, collega's en/of buren zou u deze dan willen vragen ook te reageren.
Zou u die vragenlijst in willen vullen die betrekking heeft op u. Hier onder vindt u de vragenlijsten. Mocht u zowel ouders - ervaringsdeskundige als professional zijn dan graag beide lijsten invullen. De ingevulde vragenlijsten mag u terug mailen naar:ingevdkolk@hotmail.com
Alvast bedankt & mijn dank is groot.
Met vriendelijke groet, Inge van der Kolk
ingevdkolk@hotmail.com
Vragenlijst voor ouders of ervaringsdeskundigen
Als eerste wil ik u hartelijk danken voor uw tijd en energie die u in het beantwoorden van deze vragen steekt. Met de informatie zal vertrouwelijk en respectvol worden omgegaan. Graag zou ik willen weten hoe oud uw kind is en of het een jongen of meisje is.
Jongen/ Meisje
Leeftijd:…………..
Vraag 1.
Op welke manier heeft u te maken met uithuisgeplaatste kinderen? (reden van uithuisplaatsing, leeftijd van het kind bij uithuisplaatsing etc)
Vraag 2.
Kunnen jullie iets vertellen over de eerste periode van de opname in het gezin? (Dingen die goed gingen, dingen die lastig waren)
vraag 3.
Hoe ontwikkelt uw kind zich op het gebied van hechting?
vraag 4.
Waar let u op in de opvoeding van uw kind met betrekking tot de ontwikkeling van hechting?
Vraag 5(optie vraag).
Waarin merkt u dat uw kind problemen heeft op het gebied van hechting?
Vraag 6. (optie vraag).
Welke beperkingen levert dit voor uw kind op?
Vraag 7. (optie vraag).
Welke beperkingen levert dit voor u als ouder op?
Vraag 8. (optie vraag).
Welke gevolgen heeft dit op de ontwikkeling van uw kind?
Vraag 9. (optie vraag).
Wat zijn de gevolgen op latere leeftijd voor uw kind?
Vraag 10. (optie vraag).
Welke vorm van behandeling ondergaat uw kind en binnen welke instelling?
Vragenlijst voor professionals
Als eerste wil ik u hartelijk danken voor uw tijd en energie die u in het beantwoorden van deze vragen steekt. Met de informatie zal vertrouwelijk en respectvol worden omgegaan.
Vraag 1.
Binnen welke instelling bent u werkzaam en actief betrokken met kinderen die een hechtingsprobleem hebben?
Vraag 2.
Welke vormen van hechtingsproblematiek komt u tegen?
Vraag 3.
Welke vormen van behandeling zijn mogelijk voor kinderen met hechtingsproblematiek binnen uw werk?
Vraag 4.
Wat zijn signalen die kunnen wijzen op hechtingsproblematiek?
Vraag 5.
Wat zijn oorzaken en risicofactoren voor een onveilige hechting?
Vraag 6.
Wat zijn de gevolgen van hechtingsproblematiek op latere leeftijd?
Vraag 7.
Waar let u zelf op in uw behandeling bij kinderen met hechtingsproblematiek?
Ik ben voor mijn opleiding Pedagogiek bezig met mijn afstudeeronderzoek. Ik doe onderzoek naar hechting bij uithuisgeplaatste kinderen. Nu ben ik opzoek naar ouders- verzorgers en/of professionals die te maken hebben met onveilige hechting of niet meer bij de biologische ouders verblijven. Ik zou graag een aantal vragen willen stellen om meer te weten te komen rondom dit onderwerp, ook met name om ervaringen in mijn onderzoek mee te kunnen nemen. Mijn dank is groot voor die personen die mij willen en kunnen helpen. Wanneer u mensen kent in uw omgeving, vrienden, collega's en/of buren zou u deze dan willen vragen ook te reageren.
Zou u die vragenlijst in willen vullen die betrekking heeft op u. Hier onder vindt u de vragenlijsten. Mocht u zowel ouders - ervaringsdeskundige als professional zijn dan graag beide lijsten invullen. De ingevulde vragenlijsten mag u terug mailen naar:ingevdkolk@hotmail.com
Alvast bedankt & mijn dank is groot.
Met vriendelijke groet, Inge van der Kolk
ingevdkolk@hotmail.com
Vragenlijst voor ouders of ervaringsdeskundigen
Als eerste wil ik u hartelijk danken voor uw tijd en energie die u in het beantwoorden van deze vragen steekt. Met de informatie zal vertrouwelijk en respectvol worden omgegaan. Graag zou ik willen weten hoe oud uw kind is en of het een jongen of meisje is.
Jongen/ Meisje
Leeftijd:…………..
Vraag 1.
Op welke manier heeft u te maken met uithuisgeplaatste kinderen? (reden van uithuisplaatsing, leeftijd van het kind bij uithuisplaatsing etc)
Vraag 2.
Kunnen jullie iets vertellen over de eerste periode van de opname in het gezin? (Dingen die goed gingen, dingen die lastig waren)
vraag 3.
Hoe ontwikkelt uw kind zich op het gebied van hechting?
vraag 4.
Waar let u op in de opvoeding van uw kind met betrekking tot de ontwikkeling van hechting?
Vraag 5(optie vraag).
Waarin merkt u dat uw kind problemen heeft op het gebied van hechting?
Vraag 6. (optie vraag).
Welke beperkingen levert dit voor uw kind op?
Vraag 7. (optie vraag).
Welke beperkingen levert dit voor u als ouder op?
Vraag 8. (optie vraag).
Welke gevolgen heeft dit op de ontwikkeling van uw kind?
Vraag 9. (optie vraag).
Wat zijn de gevolgen op latere leeftijd voor uw kind?
Vraag 10. (optie vraag).
Welke vorm van behandeling ondergaat uw kind en binnen welke instelling?
Vragenlijst voor professionals
Als eerste wil ik u hartelijk danken voor uw tijd en energie die u in het beantwoorden van deze vragen steekt. Met de informatie zal vertrouwelijk en respectvol worden omgegaan.
Vraag 1.
Binnen welke instelling bent u werkzaam en actief betrokken met kinderen die een hechtingsprobleem hebben?
Vraag 2.
Welke vormen van hechtingsproblematiek komt u tegen?
Vraag 3.
Welke vormen van behandeling zijn mogelijk voor kinderen met hechtingsproblematiek binnen uw werk?
Vraag 4.
Wat zijn signalen die kunnen wijzen op hechtingsproblematiek?
Vraag 5.
Wat zijn oorzaken en risicofactoren voor een onveilige hechting?
Vraag 6.
Wat zijn de gevolgen van hechtingsproblematiek op latere leeftijd?
Vraag 7.
Waar let u zelf op in uw behandeling bij kinderen met hechtingsproblematiek?